Jaká vybrat zavazadla na motorku? Pevná zavazadla, kufry (Hard Cases) na motorku.

Pevná zavazadla a kufry (Hard Cases) na motorku

Plastové, hliníkové kufry případně dodatečné boxy, třeba na nářadí a drobné servisní díly. Zavazadla na motorku mají vždy svůj vlastní systém uchycení a svůj nosič podle značky. Pokud jsou kvalitní značková, tak jsou vodotěsná a mají průduch k odvětrání vnitřního prostoru – podtlak/přetlak.

HLINÍKOVÉ KUFRY

jsou svatý grál kufrů😊 a jsou považovány za to nejlepší, co si můžeš na motorku dát, platí to ovšem v případě, že se jedná o kufry určené na cestovní enduro, dálkové a dobrodružné cestování, na jízdu po městě je opravdu nepotřebuješ. Výrobci motocyklů je mají většinou pod svoji značku v nabídce nejvyšších řad modelů s vlastním řešením připevněním a jsou vždy tím nejdražším řešením, ale ne vždy tím nejlepším. Někteří výrobci moto doplňků, jako např Wunderlich, umí hliníkové kufry nasadit na originální nosiče motocyklu a některé kufry umí dokonce nastavit na klíč k motorce. SW-Motech umí některé své sady nasadit pomocí redukcí na originální nosiče. Hliníkové kufry se vyrábějí z 1-1,5mm silného hliníku o objemech cca 30 – 60l vrchní kufr Top case.
Dnes jsou již k dostání jak s otevíráním do boku nebo nahoru. Téměř nezbytné je vybavit alu kufry vnitřními taškami nebo vylepit vnitřek ochranou, která zabrání prodření vrchní ochranné vrstvy a následnému špinění kufrů! Hliníkové kufry můžeš dál vybavit vrchními zavazadly a tím navýšíš kapacitu zavazadel – tašky na kufry nebo menší vodotěsné válce. Do vnitřní strany víka můžeš ještě umístit síťku nebo pořadače na drobnosti

DOPORUČUJÍ SE NA:
Kufry jsou samozřejmě nejvhodnější na vícedenní Trippy, vzhledem k tomu, že omezují svojí šířkou a váhou chování motocyklu.

Výhody:
Vrchní otevírání, uzamykatelnost
Vysoká pevnost a velká kapacita
Můžeš používat jako stolek nebo židličku
Opravíš i mimo servis v případě deformace
Poměrně velká odolnost
U továrních značkových kufrů integrovatelnost do designu motorky.

Nevýhody
:

Otevírání do boku, kdy musíš mít pod kontrolou obsah kufrů, který většinou jistíš kolenem nebo nějak jinak. Hrozí vypadávání obsahu na silnici při otevření (zde se hodí používání vnitřních tašek), které usnadňují přenos zavazadel.

PLASTOVÉ KUFRY NA MOTORKU

 Plastové kufry na motorku jsou nejvíce využívané. Využívají je výrobci motocyklů jako svoji originální variantu pro nejvíce modelů z nabídky, například velmi oblíbené BMW Vario kufry. Kufry a boxy na motorku z druhovýroby většinou potřebují dle značky svoje vlastní nosiče, nebo někdy mohou mít i redukce na původní origo nosiče dle značky motorky a modelu. Objemy kufrů se liší podle modelů a začínají na 20l a končí cca 60l na vrchních kufrech – Topcase. Jako plastové kufry se nyní vyrábějí i doplňkové malé boxy na nářadí, nebo kanystry na vodu, benzín a olej.

Výhody:

Uzamykatelnost, malá hmotnost, poměrně velká odolnost a u motocyklový značkových kufrů jejich integrovatelnost do designu motorky.


Nevýhody :
otevírání do boku, kdy musíš mít pod kontrolou obsah kufrů, který většinou jistíš kolenem nebo nějak jinak, hrozí vypadávání obsahu na silnici při otevření. (zde se hodí používání vnitřních tašek) usnadňují přenos zavazadel.

>>> pokračování >>>

×

Splátková kalkulačka ESSOX